LÄGENHET!!

Jag är så lycklig! Jag har fått en lägenhet och den är sååå fin! Jag flyttar in den 1 augusti. Det är ett STORT steg in i vuxenlivet... Jag kan börja bygga upp mitt eget hem, med mina möbler och sätta upp vad jag vill på väggarna! Måla o tapetsera, lägga golv, jag ser såååå mycket fram emot det! Det ska bli spännande att se vad jag kommer ha för stil typ.. Jag har mest bara en tanke på hur köket ska vara... det ska vara blommigt o lantligt, riktigt tjejigt! Sedan ska toaletten vara lite mer åt det moderna hållet med mycket blått och prickigt! Sen återstår resten att se-
 
Det handlar ju självklart inte om tur att jag har fått en lägenhet. Det har varit ett starkt böneämne och jag har legat orolig många nätter och tänkt på vad som kommer hända när jag inte får bo kvar här längre, då har jag tänkt på det som står i bibeln att man inte behöva oroa sig, man ber om vad man vill ha och Jehova ordnar allt när tiden är inne... så det är verkligen välsignat! (Heb 13:5) Efter ett tag så valde jag att skriva på lappen till att bli kont. hjälppionjär från o med 1 Augusti, men jag skulle bara lämna in om jag får lägenheten. Jag skulle säkert lämnat in den i vilket fall som helst, jag vet inte, men om jag inte skulle göra en sådan "deal" så vem vet hur länge det skulle dröja innan jag skrev en sådan lapp! Jag fick lägenheten förra fredagen, jag lämnade in lappen på lördagen och de pålyste det idag på mötet så nu är det officielt. Det kommer bli roligt och jag hoppas att jag kan bli pionjär snart också, vi får se hur bra det fungerar med att vara hjälpis nu.
Well... jag får bo kvar i älskade Malmö, och tillhöra min kära församling! Livet leker ibland... :D
 
Nu kan man lägga mer fokus på att söka ett annat jobb...en sak i taget är bäst. ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0